Szigetkerülő topiktúra /2009/

/ 2009.05.21-23/

2009 május 21-e van. Azt terveztük, hogy az “indexes hajós forumról”, a topiktársakkal, egy közös túra keretében, három napos úttal, megkerüljük a Csepel szigetet. A Fletcherrel, mi  Gödről, indultunk el gyönyörű napsütésben, a Római Partra, ahol a csapat találkozott.

alt

Mi párommal, kislányunkal Saphirával, és Smilley-el a kutyánkal négyesben indultunk az útra, de a Rómain Fapaci barátunk is csatlakozott hozzánk a hajóba. Voltak többen, akik nem innen indultak, hanem útközben csatlakoztak hozzánk. Nagyon jó érzés volt “bandázva” kirándulni a csapattal.

Első napra, péntekre, Budapesttől Kulcsig terveztük a túrát, Pimpa barátunk tanyájához, ahol sátrat tudunk verni éjszakára. A Budapesti kibetonozott rakpartot kivéve, kényelmes utunk volt. Többnyire csak csurogva haladtunk, gyönyörködve a táj szépségeiben. Mi aznap lementünk Dunaújvárosig, ahol Vandát, nagyobbik lányomat vettük fel a hajóra.

Este sátrat vertünk, majd közben az elmaradhatatlan bográcsozással, sörözéssel töltöttük az időt.Pimpánál, az öbölben a hajóknak is jó helyük volt. Többen, akiknek a hajója alkalmas rá, a hajókban aludtak. Jól tellt az este.

alt alt alt

alt alt alt

Éjszakára hatalmas vihar, támadt, de szerencsére senkinek a sátrát nem vitte el a szél. Az időjárás ellenére jól aludtunk. Reggel kicsit hüvösebb időre ébredtünk, így kicsit későbbre halasztottuk az indulást, de a 11 es zsilipelésre oda kellett érnünk.Még látogatónk is akadt a sátorban, egy levelibéka személyében.

Szerencsére gyorsan felmelegedett az idő, így gyönyörű időben gyülekezhetett a csapat a Tass-i zsilipnél.

Sügérpapa, mivel megfelelő helyismerettel rendelkezett, a zsilipre várakozást sem töltötte hasztalanul. Azonnal pótolta az este során elfogyasztott sörtartalékát egy közeli intézményből. 🙂

alt alt alt

A zsilipelésünket nem kis nézőközönség figyelte. Nem sűrűn fordul elő, hogy ennyi kishajó egyszerre kel át a Duna főágából a Soroksári Duna szabályozott vizére.

alt alt alt

A zsilip túloldalán többen csatlakoztak hozzánk, és kisebb nagyobb távolságokra velünk tartottak. Itt már elég számottevő mennyiségre gyarapodott a hajók létszáma.

Útközben gyönyörű látkép fogadott minket. Jó volt legelteni a szemünket, a néhol teljesen érintetlen területeken. Nézni a vizivilágot a saját közegében. Vizicsibék, vadkacsák tanítgatták úszni a kicsinyeiket. Az aránylag lassú tempó elelnére is hamar odaértünk Kiskunlacházára, Haka telkére, ahol a szombat estét kívántuk eltölteni.

Itt is gyors sátorverés után kezdődött a szokásos “társasági élet”.

alt alt alt

Haka szomszédai megleptek minket az ebéddel, amit így utolag is nagyon köszönünk. Valaki még palacsintát is hozott. Királyi ellátást kaptunk, az biztos! A sörök, rövidek mellé egy inyencség is jutott. Kaptunk ajándékba spéci édes bort… hát.. nem vagyok borivó.. de az rettenetesen bejött. Mondjuk ez meg is látszott a társaságon éjjelre. Talán hajnali 1 ig beszélgettünk a  tábortűznél. Vasárnap, a késői fekvés miatt, ismét később keltünk. 🙂 Gyors reggeli után indulnunk kellett, hogy elérjük a zsilipelést, és időben visszaérjünk Pestre, hogy mindenki még haza is tudjon utazni. A soroksári Duna ág felső részén a vizimadarak zavartalan fészkelése miat 5km/h-s sebességkorlátozás van érvényben. Így emiat ezt a nem túl nagy távolságot  a zsilipig is jópár órába tellt megtenni. Senki nem bánta a lassú haladást. Volt időnk így gyönyörködnünk a tájba, a vízi életben. A parton több helyen horgászhelyek voltak kialakítva. A hétvége, és a jó idő miatt, ahol lehetett, egymást érték a horgászok. A zavartalanabb helyeken temérdek vizimadár úszkált közöttünk. Aranyosak voltak a kiscsibék, ahogy szedték a  lábukat a szülők után.

Az átzsilipelés után mi a Lágymányosi öbölbe hajóztunk, ahol kis kitérővel Vandát feltettük a vonatra, hogy estére Pécsen lehessen. Ezután folytattuk az utat a Római Partig, ahol a csapat nagyrésze kisólyázot.

alt

Mi továbbhajóztunk Gödre. Útközben a lányok már lepihentek, így értünk haza.

Nagyon jó túra volt. Jó érzés volt, ekkora csapattal ilyen jókedélyű kiránduláson résztvenni. Remélem sokszor tarthatunk még veletek!