kárpitozás, bútorok

Jöhet a kárpitozás!

Megvettem a hajó belső falainak a burkolásához szükséges anyagokat.

Ez nagyjából 50nm, ami a plafonra, falakra kell, és kb 20nm szőnyeg a padlóra.

Elkezdtem a plafonra kerülő spotok, és ledszalagok vezetékeit a helyükre húzni. Augusztus 23.-án végez a kárpitos egy másik hajóval, 24-ére ígérte, hogy jön, és elkezdni a Tarakona kárpitozását.

Persze a kárpitos nem jött..azóta sem. keresnem kell másik, megbizhatóbb szakembert. Legalább a plafont csinálja meg. a többi már nem akkora varázslat, hogy egyedül ne végezzek vele.

Amíg a kárpitosra vártam, lecsiszolgattam  hajó eredeti , megmenthető mahagoni alkatrészeit. Ezek majd visszakerülnek a helyükre. Végigvezettem a plafonra kerülő ledszalagokhoz, és a spotokhoz a vezetékeket. Kialakítottam a hűtőláda helyét.

A láda oldalfalaira 3-3cm polifoam szigetelés kerül, hővédő alufoliával. Az alján látható lukon keresztül fognak a fenéken átvezetett hőcserélő csövek a kompresszorhoz csatlakozni. A hűtőláda belső burkolata, 3mm vastag műanyag lapokbol hegesztett betét lesz.

Belamináltam a hajótesbe, a háloszobai kisszekrény oldalfalait is, és a szalonban a konyhapult tartóelemeit is. Eredetileg a kisszekrény is, és a konyhapult is csak pár csavarral voltak az elválasztó falakhoz erősítve. Így már biztosan nem kell attól tartanom, hogy ezek el tudjanak mozdulni a helyükről.

A kisszekrény kialakításánál kicsit eltértem az eredetitől. Az eredeti szekrény a falakra merőlegesen volt beépítve, így aránylag nagyobb helyet foglalt el a hálokabin álómagasságú részéből. Ez nekem nem igazán tetszett. E helyett inkább a szekrényke falakra merőleges oldalainak az egyik sarkát vágtam le, oda kerül a szekrényajtó, így kevesebb, hasznos helyet foglal el a kabinból a szekrény.

És igen. Csak eljött az az idő, hogy elkezdjünk kárpitozni. 🙂

Az “eredeti” kárpitos nem jött.. egy régi ismerős segített az első lépéseknél.

Nagy várakozással tekintettem a munka elé.. sok múlik ezen!

A hálókabinnal kezdtünk. Egy kisebb darab még vissza van, de íme, pár fotó a féligkészről.

Már igy félkészen is sokkal tágasabbnak tűnik a tér, mint a kárpitozás előtt.

A ledes világítótesteket is elkezdtem azonnal  felszerelni. A fény is jól jön a munka közben, és így szépen látszik, hogy halad a dolog.

A dupla szivargyújtó aljzat is a helyén. Ezekből jópárat beépítek a hajóba. Nagyon zavar az összes gyári hajóban, hogy azokban minimális lehetőség van telefont, tabletet tölteni, esetleg más 12V os fogyasztót üzemeltetni.

A piros leddel megvilágított nyomogombbal lehet a ledszalagokat le/felkapcsolni, és a fényerőt is változtatni.

A plafonról még hiányoznak a hangszórók. Remélem hamarosan megérkeznek azok is, hogy ne tátongjanak sokáig azok az üres lukak a fejünk felett.

A hálókabin kész. Még két szekrényajtó, egy rács a fűtőtestek elé, és egy kis kapcsolotábla hiányzik a bejárathoz.

Elkészültem az orrfekhely körüli felületek kárpitozásával is. Ide is bekerült az általános világítást biztosító szabályozható ledszalag, és az olvasólámpák is. Nagyon jó lett! Élvezetes része ez már a munkának, hiszen napról napra egyre szebb a hajó.

Megjöttek a hangszórók.

Készül  a hajó többi részén is a kárpitozás.

Ma elhoztuk a hűtőszekrény belső “bélését”, burkolatát. Mint a tankot ezt is Harnisch úr készitette Pilisvörösváron. Nagyon jó lett!

Alakulnak a dolgok. Csinálom, amikor csak engedi az időm.

A padlóra a szönyeg, majd csak a legvégén lesz leragasztva, hogy addig se koszoljam össze, amig mást még esetleg faragni kell rajta.

Beépítettem a világitást vezérlő elektronikát, és a hozzá való nyomogombokat.

Most már úgy lehet szabályozni a fényerőt, ahogy nekem tetszik.

Készül a Tarakona saját étkészlete is. 🙂 Tesztbögre:

Már a tv is  a helyén.. és műűűködik!

Elhoztam Marcitól, az ajtóimat. Nagyon jól néznek ki.

Ezeket most keményolajjal vontam be, hogy a lehetőségekhez mérten, minél inkább vizállóak legyenek.

A kenegetés után, be is építettem az ajtókat a helyükre. Felkerültek a kilincsek is. 🙂

Elkészültek a ledes szpotjaim.- A kereskedelemben kapható 12V os, ledes szpot világitótestek, nem egyenáramra, hanem 12V váltóáramra vannak optimalizálva. Akkus üzemnél, ahol bármikor előfordulhat, akár 10V is, a bennük lévő elektronika miatt, ilyen alacsony feszültségről már csak alig 50% on világitanak a gyári lámpák. Az enyémek át lettek alakítva, egyenáramra, így jobban megfelelnek a hajós üzemre.  🙂

alt

A hajó teljes “díszkivilágításban”. 🙂

alt

Ismét it a tél. Beüzemeltem az állófűtést a hajóban. Nagyjából 10 perc alatt, már forróság ömlik a radiátorokból. Így, hogy végre van a hajónak ajtaja, így bent is marad. a meleg. 🙂

alt

Megvannak a saválló betétek, a kokpit oldalába épített italtartókhoz. Sötétben jól megvilágítja a ledsorvezérlő nyomogomb ledje.

Huzogatom a vezetékeket. A tv nagyrésze bekábelezve. Már a hajó saját antennájával veszi a műsort. Itthon az udvaron, szépen, hiba nélkül jönnek a HD adások is. Remélem, menetközben is ilyen jól fog működni. Bedrótoztam a fejegység kábeleinek egy részét is. A szalonban már szól a zene. 🙂 A TV hez vezető kábeleket egy fejtámasznak álcázott kábelcsatornában vezetem el.

20150103_133418

 

Megvettem a kokpitba szánt hangszórókat. A radarívbe kerül két 6.5″ os, a motortér fölé, a hátfalba pedig a 8″ osak.

Egy kis “kártevő” azonnal rámozdult a cuccra. Kiválasztotta a legnagyobbat, és már szerelte is. 🙂

Megcsináltam a padlót megvilágító lámpácskák bekötését a vezérlőbe.

Igy néz ki lekapcsolt ledszalaggal. A lámpácskák piros fénnyel világítanak.

received_608308949301069

Így pedig felkapcsolt szalonvilágításnál. A kislámpák fehér fényt adnak.

Marci megcsinálta a hálószobai mahagóni kisszekrényt, és a szalonba való étkezőasztalt. Ezeket is befaragtam a helyükre, persze még csak ideiglenesen, mert még felületkezelni kell őket.

20150119_16444820150119_164432

20150119_165220Elkészült a konyhapult is. Ezt is beszabtam a helyére, és kivágtam a mosogatónak, és a gázfőzőnek a helyét.

20150119_164233

20150119_164304 20150119_164512

Természetesen ez sem marad így. A pultot is felületkezelni kell keményolajjal, mielőtt véglegesen elfoglalhatja a helyét.  A konyhapultnak, a hajó oldala felőli részére egy tolóajtós kisszekrény kerül, annak a teteje polcnak lesz kialakítva. A mosdó felőli oldalán pedig egy kapcsolótábla lesz, ott ahol az a fekete gumi törésgátló látszik. Az a partiáram csatlakozónak a hátulja.

A fa alkatrészek felületkezelését, a hideg miatt a lakásban csináltam. Persze igy azonnal akadt lelkes segítség is:

Elkészült a mahagoni alkatrészek felületkezelése. Lakkozás helyett, sok réteg keményolajjal lett vizállóvá téve.

20150129_205232-1Mehet minden vissza  a saját helyére.

20150203_13132920150203_131343Visszakerült a konyhapult, és abba a mosogató, és a főzőlap is. Így mindjárt másképp fest az egész.

20150203_15285920150203_152933A hálokabin kisszekrénye is a végleges színében pompázik. Reményeim szerint, nemsokára lehet belepakolni a ruhákat. 🙂

20150206_123545

Miközben ezeket az alkatrészeket kenegettem, és a helyükre alakítottam, sikerült vennem féláron ( köszönöm Zsolti!) néhány mahagóni pallót, így Marci folytathatja a hiányzó bútorok elkészítését. Jövő héten, talán ismét el tudok hozni egy adagot az elkészült dolgokból.

És igen! 🙂 Elkészült a konyha front része is.

20150212_15190720150212_151921

20150212_151930

 

Párszor még át kell kenegetni a keményolajjal, de már így is jól néz ki! Néhány zár hiányzik még, és a “szoknyáját” is el kell készítenem, hogy késznek lehessen nyílvánítani. Így végre elkezdhetem rendberakni a konyhapult alatti kábeldzsungelt is.

Helyén az étkezőasztal. Készülnek függönykarnisok is.

20150216_163654

20150216_171555Elkészült ismét jópár fa alkatrész. Lassan minden megvan,  ami a befejezéshez kell. 🙂

20150218_15074920150218_15080420150218_150818

Persze ezeket a fákat is még felületkezelni kell a beépítés előtt.

Megvarrtam az első két függönyt, amik a hálókabinba kerülnek. Elég macerás volt felfűzni őket a helyükre, mert a sin közel volt a karnis takaró lécéhez, és emiatt nem nagyon lehetett hozzáfétni, de azért megoldottam. 🙂

20150219_11124520150219_111942

Lekezeltem a térelválasztó mahagóni takaróléceit, és a kapaszkodókat.

20150221_141452

 

Mindjárt másképp néz ki a szalon! Egyre jobban hasonlít, egy igazi HAJÓ-hoz. 🙂 A padlószőnyeggel, még szebb lenne, de azt majd csak a legvégén, amikor már nem farigcsálok semmit, szeretném a helyére tenni. Addig azért még van jópár feladat.  Takarólécek felszerelése, a térelválasztó függöny megvarrása, és az ülő / fekvő -felületek kárpitozása vár még arra, hogy sorra kerüljenek.

Alakítgatom a fejegység helyét is, ami egyben a VHF hajórádió, és a rövidhullámú amatőr rádio helye is lesz. Egyenlőre a zene került a helyére. Ha szól valami, máris jobban megy a munka is. 🙂 A szalonban, és a hálókabinban már élvezhető a rádióműsor.

20150221_15475420150221_154805

A kilógó vezeték, az ideiglenes tápellátást biztosítja. Talán pár nap múlva el tudom készíteni a vastag kábelek csatlakozásait, akkor már minden a végleges vezetékezésről fog működni.

Összeraktam a hálókabin fűtőblokkjának a borítását is. Egészen jól sikerült! 🙂

20150226_10143620150226_101503

Egy vizes/ventillátoros fűtőegység, és egy 230V os elektromos hősugárzó került be mögé.

Ismét elkèszült pár alkatrész. Összeraktam a felhajthatós lépcsöt is. Ezt is majd még le kell kenegetnem párszor a keményolajjal, de ideiglenesen betettem a helyére.

20150302_14191020150302_141817

A lépcsők alá is beépitettem 1-1 kis ledes lámpát, talán sötétben kevésbé fogunk majd pofáraesve érkezni igy a szalonba.

20150302_150530

Összeépítettem a tolóajtós szekrényt, a konyhapult tetejére. Ennek a jobb oldalára kerül majd a villamos kapcsolószekrény. Alakul. Egyre otthonosabban néz ki az egész.

20150302_12162720150302_121647

20150302_12380020150302_123815

20150302_12534020150302_151224

Persze ezután az egészet kivettem, lekenegettem párszor, és ment vissza a helyére. Néhányszor még itt, a végleges helyén is átkenem az egészet.

20150302_18152120150302_181721

Lassan majdnem olyan, a konyhapult, mint egy igazi konyha.

Nekifogtam a villanyszerelésnek. Jópár vezetéket már régebben behúztam a helyére, köztük a 230V os hálózat kábeleit is. Ezek, mostanra szép nagy kupaccá nőtték ki magukat, a konyhapult alatt, és a hálókabin beépített szekrényében is. A konyhapult alatti kábelek rendbetétele, majdnem egy egész napot igényelt.

20150303_18250420150303_182517

Most már, a szalon túlsó oldalán lévő ejegység sem “légkábelen” kapja az áramot. 🙂 Kábeleztem napokig.. rendezgettem az eddig behúzott vezetékeket. Így már sokkal kultúráltabban néz ki. Persze ezeket csak én látom.. el vannak rejtve a fürdőszoba fala mögé, és a hálókabin beépített szekrényébe.

Véglegesítettem a lépcsőt, miután szépen lekezeltem, hogy bírja a gyűrődést, na meg persze a nedvességet. A ledes irányfények is bekötve.

20150306_130328 Ide, a szalonba, már “csak” az ülőfelületek kárpitozása, és a padlóra a szőnyeg van vissza. A szőnyeget nagyon betenném, mert sokat dobna a látványon, de nem akarom összekoszolni, amíg van egyéb faragnivaló. Elkezdtem a fürdőszobát is összerakni. Bekerültek a polcok a hátfalra.

20150306_130343

Ez sajnos nem túl látványos így, de bentről nagyon jól mutat. Ez akkor lesz véglegesítve, ha bekerülnek a motorok, és a navi is. Ott hátul, a szemközti sarokban jönnek fel a kábelek, és a távvezérlés bowdenjei.

Megvettem a szivacsokat. A hálókabinba 10x170x200 szivacs kerül. Ezt könnyű volt a helyére faragni, hiszen csak a tankszellőző csövét kellett elvezetni a szivacson keresztül.

image

image

image

Persze akadt aki jobb felhasználást szánt a szivacsomnak…

image

Az orrfekhely kialakítása, már kicsit nehezebben ment, de Tomi segitett kiprobálni, jó szivacsot választottam e.

image

Persze ezután jött csak a neheze, a hajó oldalának az ívét, és dőlését követve beszabni a szivacsot, de jól sikerült!

image

Vasárnap jön a mama, és varrjuk a huzatot, kárpitozzuk az üléseket is. 🙂

Alakul a szivacsok kárpitozása. Lassabban halad, mint gondoltuk, mert előbb még a varrógépen is akadt javítanivaló.

image

image

Az orrfekhely egyik szivacsa kész. Kicsit bonyolítja a helyzetet, hogy az ívelt oldalra, végig zippzár kerül, hogy mosásnál, ki lehessen venni a szivacsokat.

image

image image

Az orrfekhely kész. Kipróbáltuk, rendben lesz! A hátsó kabin ágy része kicsit macerásabb, mert a bal hátsó sarokban, a szivacson keresztül jön fel a padlóból a tankszellőző 19mm es levegőcsöve.

image

image

Nagyon nem akart a helyére menni, de beeröltettük. 🙂

image

Hálókabin: pipa, orrfekhely: pipa.

Következnek az étkezőpad szivacsai.

A nagy szivacsok elkészítésében a két nagymama segített, az üléseket Tomival varrtuk.

image

image

A varrógép dolgozik rendesen. Elkészültek a huzatok az ülésekre.

image

image

Legközelebb a háttámlák kerülnek sorra.

Amikor a falakat kárpitoztam, elhasználtam az összes ragasztót, és kárpit anyagot is, így a fekhely, és az ülések fa részeire nem jutott. Most pótoltam ezeket a hiányosságokat.

image

image

Beszabtam a szalon padlójára is a szőnyeget, és a konyhabútor lábazata is megkapta a burkolatát.

image

image

image

image

Ettől a naptól, a cipők kívül maradnak. 🙂

image

A fürdőszobába beépítettem a zuhanyzós csaptelepet. Haladjon az is kicsit.

image

Pofás lessz. A plafonra teszek egy műbőr burkolatot, és a vizesblokk is elészül.

Szakértői segítséggel megcsináltuk a ponyvatartó csövek méretre hajtogatását. Ezután nekifogtam az összeszerelésének.

image

Nem könnyű csinos ponyvát varázsolni a hajóra, de igyekszem. 🙂

Készül a szalonba a kapcsolószekrény. Kicsit zsúfolt lesz, hiszen nagyjából minden vezetéknek az egyik vége ide fog befutni.

image

image

Az elején kapnak helyet, a 12v os és 230V os berendezések kapcsolói, és a teljes elektromos hálózat felügyeletét biztosító műszerek is.

Bekereteztem az ablakaimat.

image

image

image

image

Egy jó alapos ablaktisztítás után, ragasztom is a helyükre, a takaróléceket.

Megérkezett az ICOM 7000 hez az előlaptartó konzol, ami némi átalakítás után, felkerül a Fusion fejegység mellé.

Nekifogtam a kapcsolószekrény előlapjának. Néhányszor újra rajzoltam, mire elnyerte a tetszésemet.

image

Dolgozik a lombfűrész. 🙂

Néhányszor belepróbáltam a kapcsolókat, műszereket.

image

image

Elkészültek a lukak. Jobb alulra egy ugyanolyan kisfeszültségű kapcsolósor kerül, mint ami mellette van,a felső részre pedig, a 230V os hálózat kapcsolói kerülnek majd. Kap egy keretet, némi felületkezelést, és mehet a helyére.

image

A műszerpanel hátuljára, 6cm széles, 6mm es rétegeltlemez csíkokat ragasztottam, élére állítva. Ezek, egyrészt merevítik az egészet, másrészt, a hátsó, szabadon maradt peremébe furt lukakhoz rögzítve, esztétikusan el lehet vezetni a kábeleket a kapcsolókhoz.

image

És már a helyére is került, a kapcsolópanel.

image

Az oldalára, egy dupla 230V os, egy szivargyújtó, és egy dupla 5V os aljzatot szereltem.

image

A kapcsolók már szépen bekötve. A feszmérők, a 230V os ampermérő, és a külső hőmérő már beüzemelve.

image

A két akkukör ampermérőihez még hiányzik a tápegységük.

Beszereltem az ICOM 7000 amatőr rádiót.

image

Maga a rádió az ülés alatt kapott helyet, a falra, csak az előlapot kellett rögzíteni, egy tartó keretbe.

Befejeztem a kapcsolótábla műszereinek a bekötését. Most már az ampermérők is működnek.

image

Csináltam egy kis polcot az orrfekhelyhez. Apróságokat, telefont, stb lehet majd rajta tárolni.

image

image

Jó feladat a helyére ragasztgatni az ablakok díszléceit is.

image

Az összes kezeműgyébe akadó bármit felhasználtam az ideiglenes rögzítéshaz, a ragasztó megkötéséig.

image

 

Készül két kispolc a hálókabinba.

image

Kell a rakodóhely a gyerekek kacatjainak. 🙂

image

image

image

Megvolt a próba – alvás is.

image

image

Úgy néz ki, ezzel sem lessz gond! Saphirának tetszett a kabinjuk.:-)

Nekifogtunk a radarív kárpitozásának. Saphira is lelkesen segített, a szivacsot, és a műbőrt a helyére ragasztani, tűzőgépezni.

image

Persze, rozsdamentes tűzőkapcsot, amire szükségem volt, ehhez a munkához, nem kaptam abban a méretben, ami a levegős tűzőgépemhez való, így a kézi géppel dolgoztunk.

image

Marcsival a helyére raktuk a burkolatokat, bekötöttük a hangszórókat, és a szivargyújtó aljzatokat. Felraktuk a takarókupakokat a csavarokra, és a két oldalpanel készen is van!

image

image

A műszerfal hátuljára, a fürdőszoba felől, egy negyed hengerpalást alakú burkolatot kell készitenem. A megfelelő alakra kivágott, 6mm es rétegeltlemezt, egy gyantás hordó oldalára spanifereztem, majd a gőzölős vasalóval, körbegőzöltem.

image

image

Pár napot így hagyom száradni, utána, ha a spanifert levéve megmarad a megfelelő ív, akkor kap két réteg festéket, és mehet rá a fehér műbőr.

image

image

Valahogy így fog kinézni, ha a helyére kerül a burkolat.

image

image

Persze akkor a kábelek nem fognak kilógni alóla. 🙂

Feltettem a ponyvatartó keretet.

image

image

Ideiglenesen ráhúztam egy háztartási takaróponyvát a keretre.

image

Mami, és Papi segítettek megvarrni a maradék függönyt. Így most az is elkészült. 🙂

20150802_08072320150802_080732

 

Úgy tűnik, a ponyva kérdés is megoldódik lassan. Eleinte próbálkoztam, hogy megvarratom valakivel, de a ponyvakészítők, úgy látszik, nem akarnak dolgozni. Akivel sikerült beszélnem, egyrészt, vagy csillagászok voltak, vagy nem jönnek házhoz.. / biztos, oda fogom rángatni az ablakuk alá, ezt a 4 tonnás hajót../ na meg volt, aki annyit még tudott írni, hogy igen, ők is csinálnak ponyvát, de ettől kezdve semmi kommunikáció. ha nem akarnak dolgozni, ne dolgozzanak! Megoldottam, vettem egy ponyvavarrásra való, ipari varrógépet. így legalább olyan lesz a ponyva is, amilyenek kitaláltam. Nem kell órákig magyarázni, hogy mit szeretnék. 🙂 A varrógép motorját még át kell kötni 230V ra, aztán neki is tudunk kezdeni a ponyva elkészítésének.
Bent is csinosítgatom, amit még lehet. A fürdőszoba kapott egy rozsdamentes szappanadagolót.
image

image

Nekifogtam a hardtop kárpitozásának. Egy fehér műbőr burkolatot kap alulról, körbe egy mahagóni szegéllyel.

DSC_0152

A műbőrt, ragasztó sprével ragasztottam. Találtam víz, és hőálló ragasztót, ami nem üt át a fehér bőrön. A mahagóni keretet pedig fehér sikaflex tartja a helyén. Ezért a sok szorító, amik a kikeményedésig rögzítik a fát a helyére.

DSC_0165 DSC_0163 DSC_0162

A csöveket takaró részekre, ismét egy egy led-szalag kerül majd, ha megérkezik a harmadik led-sín is. A radarív alá is elkészült a borítás, így az eldugott kábelek, már nem építési területre emlékeztetnek.

DSC_0169 DSC_0172 DSC_0170

A ponyvához a hozzávalók nagy része már megvan, viszont, kék ponyvához, színben stimmelő szétszedhető zippzárat, 120 cm es hosszban, még nem találtam. Amíg a ponyva nincsen készen, addig a radarív két oldalpaneljét, nem szerelem vissza. Feleslegesen nem akarom, hogy ázzon. Sajnos az ideiglenes ponyva, pont a két oldalfalnál beázik.

DSC_0176

Körben, a dörzsléc “alá” a kabin felőli oldalon, végig egy kárpitozott léc volt csavarozva, Ebben a lécben “álltak” meg a dörzslécet rögzítő facsavarok. Ezek a  csavarok rögzítették egymáshoz a hajó alsó, és felső részét. A fürdőszobában erre a célra, nem akartam kárpitozott lécet tenni, hanem egy ide jobban illő, mahagóni lécet terveztem felszerelni. A sok nedvesség miatt, hogy ne vetemedjen a léc, ezért az ide szánt deszkát, 5 darabból ragasztottam össze.

DSC_0226

Az összes szorítómra szükség volt, de sikeresen megoldottam a  feladatot.

DSC_0227

DSC_0228

Méretre faragtam, és keményolajjal lekezeltem. Egy nap száradás után, mehet a helyére. Közben a vizesblokk plafonjára, és a külső fal egy részére, ahol eredetileg vizálló tapéta volt, hajós műbőrt ragasztottam. A bőrözött részt, a gélezett felülettől is az imént elkészített léc fogja elválasztani.

Ha már farigcsálás volt, helyére szabtam a fürdő ablakát szegélyező léceket is.

DSC_0231

Ragasztás alatt elég bénán mutat a fürdő. 😀 de ez hamar elmúlik.

DSC_0233

A bejárati ajtó is megkapta a belső, fa borítását.

DSC_0236

Készül a körablakos ponyva. Ha már megvan hozzá a varrógép, akkor saját magam által elkészítve.

DSC_0346 DSC_0347

Egy ablak megvan az 5 böl. Teljesen jól sikerült eddig. 🙂 és a helyére is jól passzol. Oldalt, és alul zipzározva bontható, és feltekerhető a keménytetőhöz.

cse

Dolgozik a gép.. na meg a “rabszolga”. 🙂

Alakulnak a dolgok. Kicsit még állítani kellett a gépen, de mostanra már elég jól szuperál.

DSC_0350

DSC_0351 DSC_0352 Szerencsére segítség is van mindig. Sok mindenhez kevés a két kéz.tara2 tomi

Az eleje elkészült. Még pár apróság kerül rájuk, tépőzár ahol egymásra fednek a ponyva darabok, és valami füleket akarok felvarrni rá, hogy könnyen lehessen belülre rögzíteni a fehér hővédő függönyt.

Pénteken az oldalai fognak következni. 🙂

DSC_0360

Kész az oldala is. Kell még pár méter kék tépőzár, az egymásra takarásokhoz, hogy ne ilyen lazán álljon a ponyva. De bentről már igy is nagyon jól néz ki, főleg, hogy végre visszatehettem az oldalkárpitokat a radarívre.

DSC_0362 DSC_0361

Helyükre kerültek, az apróságok tárolására rendszeresitett “zsebek”.

Zsebkendőt, telefont, játékot, bármit el lehet pakolni beléjük.

Sikerült találni megfelelő wc kefét, és fogast a mosdoba. 😊

Nekifogtam végre a hátsó ponyvának

Lassan kialakul ez is. Juli2 vel felmondtam. Addig meg a maradék szabadságomat égetem el, így végre lesz kicsit több időm befejezni ami még vissza van.

Mindeközben megvettem a plexi ajtókhoz az anyagot a “konyha” részen lévő kisszekrényhez.

Innen sem fognak már kipotyogni a főzőeszközök.

Rendberaktam a mosogató alatt is a kábeleket. Az edények fedőinek a szekrény oldalfalára csináltam rögzítéseket.

Ide kerülnek majd az edények is. Hogy ne tudjanak önkényesen átrendeződni a hullámosabb vizen sem, az edények, és az étkészlet számára is, egy egy pontossan illeszkedő kör alakú keretet vágtam ki, és azokat csavaroztam a szekrény aljára.

Az edények mögé csinaltam helyet egyéb apróságoknak. Jó sok zacsisleves befér oda még.

Az edények fölé pedig egy polc kerül, a többi konyhai kacatnak.

A fa részeket mahagoni olajjal lekezeltem, így már nem üt el a színe a konyhabútor többi részétől.

A kokpitba padlószőnyeg kerül egyenlőre. Ugyanazt a Taurus típusú diego szőnyeget használom, mint a Fletcherben. Ott már bizonyított, hogy jól viseli a hajós üzemet.

  

A padlóra kék szőnyeg, a műszerfal tetejére pedig szürke kerül. Miután beszabtam mindet a helyére, az összeset visszavittem a boltba, ahol szépen beszegik a széleit. Remélem az asztal láb számára kivágott 12cm es kör alakú lukat belülről is be tudják szegni. Reménykedek. Egy, másfél hét az átfutási idelye a munkának.

Közben felújítottam a hajó eredeti kormányát is, kitakarította Marcsi a kapitány ülést, én pedig átalakítottam a légrugós üléslábat, hogy jó legyen a magassága.

Ès a kokpitasztal is elkészült. Azt is keményolajjal kezeltem.

Kezd a kokpitnak is HAJÓ kinézete lenni.

Beszegték szépen a szönyegeimet. Nagxon tetszik.

A kokpitba “elszórtam” vagy 35db rozsdamentes patentot. Ezekkel fogom rögzíteni a szőnyegeket. Simán egy fél napot sikerült eljátszanom a patentok lecsavarozásával. Kijelölés, luk fúrás, sikaflex, csavarozás…

Kicsit átalakítottam a hátsó ponyvavadat is, mielőtt az oldalsó ponyváknak nekiálltam. Amikor az előző tartó készült, saját csőhajlítóm/ívelőm még nem volt, ezért lakatossal csináltattam. Így hogy már van mivel hajlítani, rögtön másképp láttam a megoldást. 🙂 az oldalsó tartólábak, a sima hajlítás helyett is ívelve lettek.

Igy már szépen követi a tartóvas is a radarív hajlatát.

Előkerült ismét a varrógép. Gyorsan össze kell varrnom valami ponyvaszerűséget a kokpit rész köré is.

 

Tarakona felújítása / Bayliner 2850 Contessa /