Útitervek

Útitervek

Lassan 20 éve már, hogy a Hajó Magazinban megjelent cikk hatására, a fejembe vettem, hogy egyszer el kell  jutnom Párizsba hajóval. Úgy ahogy az  a “nagykönyvben” meg van írva. Duna, Duna-Majna csatorna, Majna, Rajna, Mosell, és a csatornákon tovább. Ha minden jól megy,  akkor tavasszal végre elindulhatunk erre a nagy útra. A tervek szerint, az utat oda, és vissza is vizen szeretnénk megtenni. Így nagyjából 4000km lesz a teljes táv, amire május 1 től augusztus közepéig, száz napot szánnánk. Olvasgattam már vagy 4x-5x az összes útleírást, blogot azoktól, akik már megtették ezt az utat, vagy legalább egy-egy szakaszát. /sajnos már egyik útleírás sem fellelhető. 🙁 / Az mindenesetre már kiderült, hogy oda-vissza, senki nem dokumentálta ezt a túrát. Remélhetőleg nekünk sikerül. Tervezgetek. 🙂

A tervek szerint, nagyjából 4000 km az út, Budapesttől, Párizsig, majd vissza Linzig. Egyéb okok miatt, visszafelé csak Linzig tervezünk, de ez egy másik történet lesz.

Duna, Budapest-Kelheim           770Km    16 zsilip.

Duna Majna csatorna                 170km      16 zsilip

Majna                                      387km       34 zsilip

Rajna, Mainz tol Kobleinz ig       97km

Mosell                                      392km        25 zsilip

Toul – Párizs

Canal de la Marne au Rhin         132km

Canal a la Marne                        68km

La Marne                                  182km

La Seine                                   10km

Ennyi az út Párizsig. A Francia csatornákon, úgy nagyjából 133 zsilipet kell leküzdeni a célig.

Párizsból, a már ismert útvonalon indulnánk vissza, egészen Nancy ig.

Innen azonban Strasbourg felé vennénk az irányt. Strasbourgnál hajóznánk be a Rajnára, igy egy nagyobb szakaszon, völgymenetben lehetne haladni, megspórolva ezzel némi üzemanyagot, és nem utolsó sorban, így a Rajnából is egy kicsit több “jut” majd, és az útunk is változatosabb lesz.

Mainztól, már a két, két és fél hónappal korábban bejárt útvonalon folytatjuk majd a túrát, Linzig, ami az utazásunk végállomása lesz.

A tejles út, nagyjából 4000 km es viziutat jelent, 477 zsilippel, terveim szerint, picit több mint 3 hónap alatt. A távolságot, a látnivalókat ismerve, kicsit szűknek tűnik ez az intervallum, de sajnos ennél több időt nem tudunk kiszorítani rá. Bár az is igaz, hogy 1867 ben a Hableány gözhajóval Gróf Széchenyi Ödön a Budapest – Párizs útvonalat 43 nap alatt tette meg. A gőzgép 8-10LE teljesítményével szemben, nekünk alsó hagon is, ennek a 40 szerese áll rendelkezésünkre. Az útvonal kb fele csatorna, ahol max 8-12km/h val haladhatunk, viszont a folyókon ki tudjuk használni a nagyobb teljesítményünket. Így nekünk is bele kell férjen a 100 napba, oda – vissza, a városnézésekkel együtt is az út. A csatornákon, több olyan érdekességgel is találkozni fogunk, mint például az Arzviller-i hajólift,

p1040278alsace3 74352100

de többször alagútban,

aus-dem-westlichen-tunnelausgang-arzviller-526923

és hidon is fogunk hajózni.

be7-1

Szerintem se mi, se a gyerekek nem fognak unatkozni. 🙂

dsc_0659

 

felhasznált térképek:

A hajóra  Lowrance navigációt telepítettem. Ehhez a Lowrance HDS8 Gen2 navihoz, létezik teljes Europa belvizek térkép, a Navionics kiadásában. A Navira, Vadász Tibor barátom jóvoltából, az általa készített Duna térképet telepítettem, a csatornákhoz pedig a navionics térképét fogom használni.

Természetesen az elektronikus térképek mellé beszereztem néhány papir alapú térképet, könyvet, ami nagymértékben segíti a navigációt, valamint a tervezés fázisában is sok plusz információt ad.

A gyűjtemény:

alt alt

alt alt

alt alt

Megcsináltam a teljes útvonaltervet, elektronikus formában. / a térképekről az utvonal letölthető, ha valakinek szüksége lenne rá. /Megpróbálok majd Google térképre belőle egy útvonalrajzot készíteni, de egyenlőre a Google maps nem igazán hajlandó ennyi útvonalpontot, és ekkora méretű fájlt kezelni. 🙁

Valami megoldás biztosan lesz erre is.

 

Vélemény, hozzászólás?

Tarakona felújítása / Bayliner 2850 Contessa /